Pink Floyd Questions on BBC2 Mastermind Quiz Show! lol

General discussion about Pink Floyd.
User avatar
Keith Jordan
Site Admin
Site Admin
Posts: 16785
Joined: Wed Jun 12, 2002 6:54 pm
Gender: Male
Location: Cheshire, England

Pink Floyd Questions on BBC2 Mastermind Quiz Show! lol

Post by Keith Jordan »

http://brain-damage.co.uk/news/0510182.html


http://www.bbc.co.uk/entertainment/mastermind/


ARE YOU A PINK FLOYD MASTERMIND?

Mastermind chair
The famous Mastermind chair
Next Tuesday (25th October), Pink Floyd fans who fancy a challenge should tune in to the UK's BBC 2 TV at 8pm (BST; GMT -1hr) when the legendary BBC test of knowledge, Mastermind, includes a contestant answering questions about the band's history.

For those of you unfamiliar with this show, there is a full description of the format and rules over at http://www.BBC.co.uk. In a nutshell, four contestants take it in turns to answer questions over two rounds, against the clock. The first two-minute round comprises questions on each contestant's chosen specialist subject, and the second two-minute round tests general knowledge.

The winner of each contest goes forward to the next knockout phase of the competition. This show is identical to the first, except that the contestants are all previous winners and they all have to answer questions on another specialist subject and, again, general knowledge.

The show is one of the most popular quiz programmes on television, having run for more than thirty years. To our knowledge, this is the first time that Pink Floyd has been the subject of the specialist round. For fun, we will post the questions posed during the show on this site (along with a link to the answers, which will be on a seperate page), next week, following the show. How will you do?

BBC 2 can be picked up, via satellite and other methods, across a large area of Northern Europe.
User avatar
Keith Jordan
Site Admin
Site Admin
Posts: 16785
Joined: Wed Jun 12, 2002 6:54 pm
Gender: Male
Location: Cheshire, England

Post by Keith Jordan »

Anyone else going to watch this then or is it just me?? :lol:
PublicImage
Supreme Lord!
Supreme Lord!
Posts: 11146
Joined: Sat May 21, 2005 2:55 pm
Gender: Male

Post by PublicImage »

I'll be watching it, even though all of the questions are bound to be dead easy. 8)
User avatar
David Smith
Moderator
Moderator
Posts: 7074
Joined: Thu Jul 11, 2002 12:54 pm
Location: Edinburgh or Aberdeen depending on the time of year

Post by David Smith »

i'll be missing it (pub quiz night) but any chance someone could post the questions tomorrow for me and everyone else that misses the show?
User avatar
kagee
Judge!
Judge!
Posts: 1981
Joined: Tue Jul 05, 2005 9:18 am
Location: On my way back from the edge of the abyss

Post by kagee »

I will definitely be tuning in.

Anyone know who the contestant is i.e. are they part of any PF circles?
User avatar
simpledumbpilot
Lord!!
Lord!!
Posts: 3757
Joined: Mon Jan 20, 2003 12:41 am
Location: In Outer Space

Post by simpledumbpilot »

Keith Jordan wrote:Anyone else going to watch this then or is it just me?? :lol:
Yep, I'll be tuning in, I'll probably record it too, Im sad like that :wink:
User avatar
Keith Jordan
Site Admin
Site Admin
Posts: 16785
Joined: Wed Jun 12, 2002 6:54 pm
Gender: Male
Location: Cheshire, England

Post by Keith Jordan »

simpledumbpilot wrote:
Keith Jordan wrote:Anyone else going to watch this then or is it just me?? :lol:
Yep, I'll be tuning in, I'll probably record it too, Im sad like that :wink:
I'll torrent it if you like?!?! I'm a "fanboy" apparently! :lol:
User avatar
simpledumbpilot
Lord!!
Lord!!
Posts: 3757
Joined: Mon Jan 20, 2003 12:41 am
Location: In Outer Space

Post by simpledumbpilot »

Keith Jordan wrote:
simpledumbpilot wrote: Yep, I'll be tuning in, I'll probably record it too, Im sad like that :wink:
I'll torrent it if you like?!?! I'm a "fanboy" apparently! :lol:
Haha, thats the first time I've seen ''fanboy'' used outside Dr Who :D

You'll have to PM me the upload details again.
User avatar
Norbert Wilkins
Hammer
Hammer
Posts: 1134
Joined: Wed Oct 27, 2004 5:07 pm

Post by Norbert Wilkins »

Mastermind is only interesting if you have passing knowledge of one or more of the specialist subjects. Recent shows have featured Queen and The Life and Times of Charles Dodgeson, better known as Lewis Carroll, so I watched those. The general knowledge round is always boring though, and usually won by whoever got the most in the specialist round. Not the greatest quiz show ever IMHO. University Challenge is miles better (and harder.) I'll definitely watch it though.
User avatar
simpledumbpilot
Lord!!
Lord!!
Posts: 3757
Joined: Mon Jan 20, 2003 12:41 am
Location: In Outer Space

Post by simpledumbpilot »

Well, its official, I need to get out more :lol:
User avatar
Keith Jordan
Site Admin
Site Admin
Posts: 16785
Joined: Wed Jun 12, 2002 6:54 pm
Gender: Male
Location: Cheshire, England

Post by Keith Jordan »

Shit! Its 8:09pm... Im missing mastermind!! :o
User avatar
simpledumbpilot
Lord!!
Lord!!
Posts: 3757
Joined: Mon Jan 20, 2003 12:41 am
Location: In Outer Space

Post by simpledumbpilot »

Keith Jordan wrote:Shit! Its 8:09pm... Im missing mastermind!! :o
Youve missed the Floyd round Keith but Ive DVD'ed it, if you want to PM me the upload details again I'll get it over to you this evening.
User avatar
Norbert Wilkins
Hammer
Hammer
Posts: 1134
Joined: Wed Oct 27, 2004 5:07 pm

Post by Norbert Wilkins »

Just had the most amazing thought. Wouldn't it be great if they had an edition of Mastermind for people suffering from Tourette's Syndrome?

I'll resist the urge to post sample dialogue.

Got most of the questions, but tripped up on the Marquee Club, Joe Boyd and Ottowa.
User avatar
simpledumbpilot
Lord!!
Lord!!
Posts: 3757
Joined: Mon Jan 20, 2003 12:41 am
Location: In Outer Space

Post by simpledumbpilot »

Norbert Wilkins wrote:Got most of the questions, but tripped up on the ...Joe Boyd...
Thats the one that almost caught me, my response was ''Nerrrr...Joe Boyd''.

Edit: Crikey, the Floyd fellers a lively chap aint he? :lol:
PublicImage
Supreme Lord!
Supreme Lord!
Posts: 11146
Joined: Sat May 21, 2005 2:55 pm
Gender: Male

Post by PublicImage »

Keith Jordan wrote:Shit! Its 8:09pm... Im missing mastermind!! :o
Damn! I missed it too! Now I have another good reason to hate tenpin bowling! :lol: